Vakantie! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Leandra en André Dam-Lok - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Leandra en André Dam-Lok - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Leandra en André

15 Augustus 2012 | Cambodja, Khett Batdambang

De maand augustus begint goed: op 7 augustus komen Henny en Jacques in Bangkok aan. We besluiten onze vakantie goed te beginnen en hen op te halen van het vliegveld. Daarom vertrekken wij maandagmiddag al op weg naar Poipet en slapen we op het busstation aan de grens. Deze keer weten we hoe we de scams moeten vermijden en daardoor wordt het een heel gemakkelijk ritje! Om half acht vertrekt de bus naar het vliegveld, waar we om half twaalf al aankomen. We vermaken ons prima en genieten van een heerlijke lunch. Even na drieën kunnen we elkaar na een jaar weer in de armen sluiten!
We nemen de taxi naar de stad zelf, waar we een mooi hotel geboekt hebben. Het hotel bevindt zich in een leuk stukje van de stad, waardoor we algauw naar buiten lopen om een drankje te drinken (niet de laatste van deze vakantie!). Gelukkig valt de jet-lag erg mee (of is hij soms zelfs helemaal niet aanwezig?!) want de volgende ochtend gaan we gewoon weer op pad, terug naar Battambang. Ook de terugreis verloopt prima, waardoor we aan het einde van de dag Henny en Jacques ons paleisje in Battambang kunnen laten zien. We eten lekker dichtbij op de hoek (gelijk "couleur locale") en vallen moe maar voldaan ons bed in. Donderdag staat in teken van bijkomen en behalve fietsen huren en een beetje rond peddelen, verkennen we vooral de lokale horeca ;-).
Vrijdag moet er natuurlijk iets gedaan worden, dus David - onze tuktuk vriend - wordt voor de dag gehaald. We doen een leuk rondje door de omgeving, waarbij verschillende toppers als de paddo-kwekerij en de wijngaard (mmm... ook door de Franse kenners wordt de wijn niet als goed ervaren) niet mogen ontbreken. 's Avonds genieten we met z'n allen van een voorstelling bij het circus, die weer spectaculair is!
Op zaterdagochtend maken we dan nog een ritje naar het noorden langs de rivier, waar we ook stoppen bij een indrukwekkend monument voor de slachtoffers van de Khmer rouge die in deze buurt zijn gevallen. We hebben een goede gids aan André, die de mooie paadjes wel weet!

Zaterdagmmiddag stappen we op de bus naar de tweede plek in Cambodja: Siem Reab. We worden weer vriendelijk onthaald in "ons tweede thuis" in Cambodja, Happy Guesthouse. Henny en Jacques laven zich de volgende dag aan het eerste rondje tempels, terwijl wij relaxen in en rond het guesthouse. Maandag gaan we met elkaar in de tuktuk, om het grote rondje te doen. Dit was voor ons ook nog nieuw, en wederom zeer indrukwekkend!

Op dit moment zitten we alweer in Phnom Penh, waar we de komende dagen gaan doorbrengen. Het hotel staat langs de rivier, waardoor we gisteravond al veel konden zien van hoe de Cambodjanen hun vrije avond doorbrengen, gezellig! Voor vandaag staan een bezoek aan het koninklijk paleis en de Russische markt op het programma.
Na Phnom Penh reizen we naar het Noorden, via Kratie naar Laos. Het volgende verslag dus waarschijnlijk uit weer een nieuw land!

• 15 Augustus 2012 - 06:00

Karel:

Klinkt allemaal weer erg gezellig en voor ons natuurlijk veel bekende plekjes. Veel plezier nog !

• 15 Augustus 2012 - 06:07

Nelleke:

Heel veel plezier en dat er maar vele biertjes gedronken mogen worden!!

• 15 Augustus 2012 - 08:03

Sylvie:

Inderdaad leuk al die bekende plekjes! Heel veel plezier nog met zijn allen!!

• 16 Augustus 2012 - 12:53

Eveline:

Heel veel plezier, geniet lekker samen van alles. Ook groetjes van ons aan Henny en Jacques.

• 20 Augustus 2012 - 11:36

Maaike Lok:

Hallo met z'n vieren,

Ik had het al tegen Henny gezegd toen we elkaar voor het laatst zagen: ik ben stinkend jaloers! Sowieso omdat zij en Jacqeus Lé en André weer ontmoeten maar ook vanwege de mooie dingen die ze zullen gaan zien. Wij hebben er van genoten vorig jaar en ik weet zeker dat zij dat ook gaan doen. Maar, jullie gaan ook nieuwe dingen doen en dat lijkt me geweldig! Ik ben benieuwd naar de verhalen en de foto's. Geniet van elkaar en de mooie dingen die je tegenkomt.
    mam/Maaike