Verhuizen, en dan... - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Leandra en André Dam-Lok - WaarBenJij.nu Verhuizen, en dan... - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Leandra en André Dam-Lok - WaarBenJij.nu

Verhuizen, en dan...

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Leandra en André

25 Oktober 2012 | Cambodja, Khett Batdambang



Tja... een nieuw huis is natuurlijk leuk, en verandering van spijs doet eten. Toen ik (André) de ruimte voor het eerst zag kreeg ik direct visioenen van...een eigen expositieruimte voor mijn foto’s. En zo was het idee van mijn eigen gallery snel geboren. Er zijn genoeg muren om 25 foto’s te exposeren, en de locatie is perfect. Het huis ligt vlak naast het meest populaire hotel van Battambang, en boven een populair restaurantje. In de nabije toekomst gaan ze daar ook een ‘rooftop bar’ openen en dan komen de mensen vanzelf langs ons huis/gallery. Dat is misschien het enige nadeeltje...als er mensen komen kijken staan ze wel gewoon in de woonkamer(nou ja, een mooie reden om de boel lekker opgeruimd te houden  ) Natuurlijk hoop ik op deze manier nog wat te verkopen. Behalve de foto’s kunnen bezoekers ook mijn ‘greeting cards’ kopen, en er komen nog wat items voor de verkoop. Volgende week gaan we naar Siem Reap om lijsten te bestellen. Dat is hier helaas niet mogelijk. We zullen zien wat de toekomst brengt...Het zou leuk zijn als het een beetje gaat lopen. Elke eerste vrijdag van de maand is er een Artwalk (kunst wandeling) in Battambang, dus de FP Gallery (FreePhotography) kan daar mooi aan toegevoegd worden.

Het meest recente project dat ik gedaan heb in het kader van de kunst was zo’n twee weken geleden. In een van de gallerys was een festival van korte films georganiseerd. De organisator had mij gevraagd of ik ook iets kon laten zien. De films die getoond zouden worden waren allemaal behoorlijk alternatieve kunst filmpjes, dus ik had bedacht dat ik ook maar wat alternatieve fotografie moest laten zien. Kortom...een filmpje in elkaar geknutseld met 100 van mijn foto’s. Leuke bijkomstigheid: mijn filmpje (bijna 8 minuten) was de openings film van de avond. Ik mocht hem zelf introduceren. Zo’n 50 aanwezigen lieten duidelijk hun waardering horen. Erg leuk als je merkt dat je werk gewaardeerd wordt. Later op de avond werden er nog twee filmpjes van mij vertoond. Beroemd in Battambang en omstreken 

Het laatste nieuws: er is een nieuwe kalender voor het jaar 2013 gemaakt met foto’s van Cambodja. (Dank je wel Barry voor het strakke design!)
Aan de muur hangend heeft de kalender een A3 formaat. Er is een ruime gelegenheid om bij de dagen van de maand aantekening en noties te maken. De oplage is beperkt, dus als je er één (of meer) wilt bestellen, wacht dan niet te lang. Misschien een leuk sinterklaas of kerst cadeautje? Deze unieke kalender is wederom te koop voor 12,50 euro (exclusief verzendkosten) Af te halen in Hoofddorp, of hij wordt opgestuurd.
Betsellen via email, of via mijn website (contact formulier)

Email: freephotography.pics@gmail.com
Website: www.everyoneweb.com/freephotography

De website is trouwens weer geheel up to date!

Bij dit verslag wat fotootjes van de laatste tijd...

Genoeg geschreven....tijd om te gaan fotograferen!

André

  • 25 Oktober 2012 - 19:55

    Colinda:

    Zo te lezen kunnen jullie na april in Cambodja blijven vanwege jouw werk!

  • 25 Oktober 2012 - 22:37

    Sylvie:

    Als ik zo'n kalender bestel, krijg ik hem dan ook echt? ;-)
    Leuk om ook weer een verhaal van jou te lezen!! Exposeren in de woonkamer, weer eens wat anders. Voor een paar maanden best leuk denk ik! Ben benieuwd wat er nog allemaal uit komt rollen!

  • 25 Oktober 2012 - 23:04

    Janine:

    he andre, goed bezig! ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen! en wil je kalender zeker! ga ook nog even denken wie ik 'm kado ga geven! he weet ik eindelijk een verjaardagskado voor mijn vader! :)
    grtz janine
    ps: dat lieve jongetje staat er zeker nog niet op....

  • 26 Oktober 2012 - 04:20

    André:

    Ja syl....iij hebt er nog één tegoed! Je staat al op de lijst.

    Helaas Janine, die heb ik afgelopen vrijdag gemaakt...

  • 26 Oktober 2012 - 04:21

    André:

    Ja syl....iij hebt er nog één tegoed! Je staat al op de lijst.

    Helaas Janine, die heb ik afgelopen vrijdag gemaakt...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leandra en André

Actief sinds 26 Juni 2008
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 241699

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 01 December 2012

Cambodja

15 September 2008 - 10 Juli 2010

China

Landen bezocht: