Allerlei bezigheden - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Leandra en André Dam-Lok - WaarBenJij.nu Allerlei bezigheden - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Leandra en André Dam-Lok - WaarBenJij.nu

Allerlei bezigheden

Door: Leandra

Blijf op de hoogte en volg Leandra en André

26 November 2012 | Cambodja, Khett Batdambang

Het is alweer even geleden dat het afscheidsfeestje op de Pabo een nieuwe periode inluidde. VSO Cambodja had gevraagd of het mogelijk was dat ik wat dingen voor hen kon doen in de maand voorafgaande aan onze vakantie in Nederland. Daarom heb ik twee weken in Phnom Penh op het kantoor van VSO gewerkt. Leuk om te doen en ook leuk om eens een langere tijd in Phnom Penh te zijn. Als we al eens in Phnom Penh zijn, plannen we meestal 10 dingen in één dag en moet alles vlug gebeuren. Nu had ik eens de tijd om mensen te ontmoeten en te doen wat ik wilde doen, zonder het gevoel te hebben rond te rennen. Het was de bedoeling om de volle twee weken te blijven, maar in het eerste weekend werd de Onafhankelijkheidsdag gevierd en dat betekende een lang weekend vrij. Daarom ben ik toch maar vrijdag naar huis gegaan, want een weekendje thuis is natuurlijk gezelliger dan een weekend op je hotelkamer! Als ik op zondagmiddag wegga, is het vreemd om te bedenken dat het huis er de week erna (als ik terug kom) weer helemaal anders uitziet: Andre werkt zich een slag in de rondte om alles in orde te maken voor de opening van de gallery op zaterdagavond. Het gaat allemaal prima en op de openingsavond zijn er zeker 40 mensen die een kijkje komen nemen. En dit is nog maar het begin!

De derde week van november was gereserveerd voor allerlei dingen die te maken hebben met mijn onderzoek. Het grappige is dat ik nog véél drukker was dan normaal, omdat de laatste week de scholen dicht zijn vanwege Waterfestival. Er zijn nog wat dingen blijven liggen voor het kantoor én voor de andere organisatie die mij gevraagd heeft te kijken naar hun monitoring en evaluatie systeem moet ik ook wat dingen doen. Dat is opeens drie banen tegelijk ;-)! Op donderdag is alles zo'n beetje geregeld en kan ik voor de komende tijd mijn eigen tijd gaan indelen. Ook wel erg lekker....
We hebben geen speciale plannen voor deze keer met Waterfestival en gaan genieten van het bezoek van vrienden van ons, Gilly en Sam. Een andere VSO dame die tegelijk met ons is aangekomen, is ook in Battambang dus ook deze week komen we weer heel gezellig door. En dan wordt het aftellen.... en ons alvast voorbereiden op het koude Nederland :-)!
We hopen dat we velen van jullie kunnen zien. Laat even weten of je dat gezellig vindt door te mailen en denk niet dat "we toch te druk zijn" (waar komt dat toch vandaan?) :-). Laat ook nog even weten of je nog een kalender wilt hebben. Meer dan de helft is inmiddels op, dus wacht niet te lang!!!
Tot gauw!

  • 27 November 2012 - 08:55

    Nelleke:

    Ziet er allemaal erg goed uit - het leven is nog steeds goed bij jullie. Goed om te lezen. Ik wens jullie een geweldig fijne tijd in Nederland! Hoop dat het niet al te koud en nat wordt.

  • 01 Januari 2013 - 04:10

    :

    hoi luitjes, leuk om van jullie te horen! wij zijn net ook 3 weken in nederland geweest, de kou is dan toch weer even wennen, maar gezellig was t wel! hopen jullie nog eens te ontmoeten; fijne tijd in ned. gewenst en de allerbeste wensen voor 2013! groeten, rob en christa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leandra en André

Actief sinds 26 Juni 2008
Verslag gelezen: 905
Totaal aantal bezoekers 241690

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 01 December 2012

Cambodja

15 September 2008 - 10 Juli 2010

China

Landen bezocht: