vakantiestatistieken - Reisverslag uit Tanchang, China van Leandra en André Dam-Lok - WaarBenJij.nu vakantiestatistieken - Reisverslag uit Tanchang, China van Leandra en André Dam-Lok - WaarBenJij.nu

vakantiestatistieken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leandra en André

21 Februari 2010 | China, Tanchang

We zijn weer thuis....
Na vier dagen Lanzhou ging er op donderdag eindelijk weer een bus naar huis. Opeens zijn we ons weer heel bewust hoe afgelegen we eigenlijk wonen. Na een geweldige vakantie is het toch ook wel weer lekker om weer in je eigen huis en dorp te zijn. Al was het wel jammer om bij aankomst te merken dat werkelijk alles dicht was in Tanchang. Moeten we opeens zelf gaan koken :)
Het was een vakantie van uitersten. Kleine dorpjes en wereldsteden, vaste land en eilanden. Hieronder een kleine opsomming:
- We zijn 6 weken en 4 dagen weggeweest uit Tanchang (45 dagen)
- We hebben gereisd met vele vervoersmiddelen; bus, trein, vliegtuig, boot, taxi, metro, tram en fiets.
- In totaal hebben we 150 uur reizend in verschillende voertuigen doorgebracht.
- In de tussentijd hebben we de nacht doorgebracht in 11 verschillende hotels. De goedkoopste was 10 euro en de duurste 30 euro.
- Sinds ons verblijf hier in China hebben we de goedkoopste vlucht gehad, nl. Hongkong-Kuala Lumpur retour voor 125 euro pp. Met dank aan Air Asia.
- De grootste en kleinste kakkerlak:)
10 cm in Pangkor (Maleisië)
0.5 cm in Lanzhou
- Het warmste zeewater waar ik ooit in gezwommen heb (28/30 graden?) In ieder geval warmer dan de douche in ons hutje.
-De grootste shopping mall van Azië bezocht. Totale waanzin!
- De langste roltrap ter wereld bevindt zich in Hongkong. Er is nogal een hoogte verschil in de stad, en in de wijk Soho heben ze dit opgelost met een roltrap. 800 meter lang, 20 minuten op de trap.
Wat wij alleen niet wisten was dat het eenrichtingsverkeer is, en dus net niet onze kant op. Voor ons dus gewoon traplopen :(
- Het koudst deze vakantie was het in Lanzhou: -15, het warmst in Maleisië: +35. Temperatuurverschil deze reis dus 50 graden. Ook weer een record.

We kunnen terugkijken op een geweldige vakantie, en gaan ons nu weer bezig houden met het gewone leven:) (ach, wat is gewoon...).
De foto's onder de stukjes zijn altijd van Lean, maar nu maar even een kleine vakantie impressie uit mijn camera...

• 22 Februari 2010 - 11:15

Ed En Kaarel:

Erg leuk reisverslag en prachtige foto's. Succes weer met je uitdagingen in China.

• 28 Februari 2010 - 05:22

Ynke:

Een mooie vakantie hebben jullie gehad. En lang! Veel plezier met de rest van jullie verblijf. Het gaat nu snel.... Tenminste zo ervaar ik dat.