familiebezoek - Reisverslag uit Beijing, China van Leandra en André Dam-Lok - WaarBenJij.nu familiebezoek - Reisverslag uit Beijing, China van Leandra en André Dam-Lok - WaarBenJij.nu

familiebezoek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leandra en André

22 April 2010 | China, Beijing

Zoals bekend na het lezen van ons vorige verslag, zijn mijn zus en zwager, Henny en Jacques, in China aangekomen. Na Beijing, waar Lean er nog bij was zijn we verder gereisd naar Xi'an. Na 11 uur nachttreinen zijn we om 05.30 uur in Xi'an aan gekomen. Na een kopje kofie bij de Mac heb ik in mijn beste Chinees de treinkaartjes voor de volgende etappe besteld. Wonderwel begreep de lokettiste mij meteen en dat was dus geregeld. Om 07.00 aangekomen in het hostel, en na een lekker ontbijtje konden we de kamer in. Deze dag hebben we gebruikt om een beetje Xi'an te verkennen. De kooplust sloeg een beetje toe (alles is hier zooooooo goedkoop!!! haha)hierna hebben we heerlijk genoten van onze nachrust. De volgende dag naar het Terreota Leger gegaan, wat grote indruk maakte op Henny en Jacques. Terug in Xi'an toch nog even door dat leuke straatje met die schilderspullen, want alles is hier zoooooo goedkoop!! . Om 22.30 uur zijn we vertrokken naar Lanzhou, om meteen door te reizen naar Tanchang. Na een slechte nacht van zo'n 11 uur in de trein (het schudde er lustig op los) zijn we meteen met de bus door gereisd. Nou ja....meteen...We hadden de bus van 07.30, dus werd er om 7 uur al gebeld waar we bleven. 07.10 aangekomen bij de bus, snel de koffers erin, wij erin......07.30.....08.00.....08.30, ah, tijd om te gaan. Uiteindelijk om 09.30 uit Lanzhou vertrokken, om uiteindelijk om 15.30 in Tanchang aan te komen. Dat is toch zo'n reisje van 18 uur. Beetje moe maar voldaan...we zijn er. H&J hebben genoten van de reis naar het achterland van China. Vrijdag maar eens een rustdag ingelast en zaterdag naar onze " trots " Guan 'e Go geweest, het prachtige natuurpark.
Overweldigend! Deels nog bevroren watervallen, dus werkelijk spectaculair. Zondag maar weer even bijkomen om maandag met Lean een school te bezoeken hoog in de bergen. Een prachtige ervaring! Vanaf dinsdag is Lean vrij en reizen we dus met z'n 4en verder. Eerst naar Hezuo (8 uur met de bus, en een prachtige rit, compleet met kapotte bus, dus 1 1/2 uur stilstaan hoog in de bergen), om de volgende dag door te reizen naar Xia He, de grootste Tibetaanse gemeenschap buiten Tibet. Best spannend, want buitenlanders worden daar niet snel toegelaten. De eerste controlepost leverde wat oponthoud op, maar we mochten verder. Bij de toegang tot Xia He weer een controlepost van het leger, en .....we mogen er niet in! Na wat heen en weer gebel, en een vurig pleidooi van Lean in het Chinees, mogen we uiteindelijk (na een half uur) toch verder. Sorry mede busenoten voor het oponthoud. Het hotel is prachtig. We hebben een traditionele Tibetaanse kamer, en we zijn blij dat we er zijn. Het is een totaal andere wereld. Alleen maar monniken en Tibetanen in traditionele kledij. Vandaag met een gids het klooster bezocht...prachtig! Het weer is geweldig, het is enorm gezellig, en de kooplust is nog niet minder geworden :). Morgen gaan we verder naar de volgende plaats, dus weer nieuwe avonturen. De computer hier lust geen SD kaartjes, dus de foto's volgen........

Wordt vervolgd

• 22 April 2010 - 11:57

Sylvie:

Leuk verhaal:-). Geniet ervan!!!

• 22 April 2010 - 13:21

Ed En Karel:

Toch handig dat jullie de taal spreken. Zowel voor treinkaartjes, als voor lastige controleposten.
    Geniet er met z'n vieren van.
    Groetjes Ed en Karel

• 22 April 2010 - 17:51

Ynke:

V!eel ( verder) plezier met elkaar gewenst

• 22 April 2010 - 20:36

Eline:

Wat lijkt dit me geweldig, zo tussen de tibetanen. Ben jaloers!

Eline

• 22 April 2010 - 22:35

Marijn:

We horen regelmatig dat er 'spanningen' zijn bij de grens met Tibet.
    We hopen dat jullie daar geen hinder van hebben en 'veilig' kunnen reizen. Ook voor Henny en Jacgues zeker een goede en mooie reis !