Een geweldige trip - Reisverslag uit Tongren, China van Leandra en André Dam-Lok - WaarBenJij.nu Een geweldige trip - Reisverslag uit Tongren, China van Leandra en André Dam-Lok - WaarBenJij.nu

Een geweldige trip

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leandra en André

23 April 2010 | China, Tongren

Na het prachtige Xia He zijn we vandaag weer wat verder op gegaan. De bus vertrok om 7.30 uur naar het plaatsje Tongren in de Qinhai provincie. Dit plaatsje is geheel niet toeristisch, dus het was even zoeken naar een hotel dat ons wilde. Sommige hotels hebben een vergunning gekregen om buitenlanders te herbergen, anderen mogen het niet. De drie hotels die we proberen, hebben niet de juiste vergunning. Gelukkig krijgen we een goede tip van een van de hotels en vinden we de weg naar het juiste hotel met de hulp van een taxi. Het ritje duurde twee minuten, hahahahaha, omdat het hotel om de hoek blijkt te zijn van waar we staan te wachten. Dat had de taxichauffeur makkelijk verdiend :-)

Maar nu ga ik eigenlijk veel te snel. We hebben namelijk een GEWELDIGE rit achter de rug! Om half acht vertrekken we van het busstation in Xia He. Het is mooi geweest, anderhalve dag is hier precies genoeg. Algauw rijden we de bergen in en opeens komen we via een pas bovenop een vlakte terecht met een prachtig uitzicht. De sneeuw die de laatste dagen gevallen is, maakt het plaatje wel uniek! Zowel Jacques als ik proberen wat plaatjes te maken vanuit de bus, wat achteraf niet eens zo slecht is gegaan. De landschappen zijn bergachtig, maar steeds weer anders. Zo rijden we na een tijdje door prachtige bruine bergen en rotsen, waar de ezeltjes, volgepakt met hooi, het idyllische beeld compleet maken. Verderop zien we weer rode bergen, met veel groene bomen ervoor. Het is moeilijk te omschrijven, zo mooi is het. En de foto's laten wel wat zien, maar je moet er toch echt doorheen rijden wil je het ervaren!
We dachten dat de busrit 5 uur duurde, maar uiteindelijk zijn we er na 3 uur al. Dat komt waarschijnlijk omdat de weg flink opgeknapt is! Na de al eerder beschreven moeilijkheden met het hotel, komen we terecht in een mooie kamer met computer en al. Na een tochtje naar een ander klooster verderop (ja, nu hebben we er weer meer dan genoeg gezien...) maken we gebruik van deze luxe om de foto's die bij het vorige stukje horen, dan maar hierbij te plaatsen. Tot horens maar weer!

• 23 April 2010 - 10:41

Sylvie:

Dat was waarschijnlijk jammer dat jullie er na 3 uur al waren, dat klonk echt als een prachtige rit.
    En zo'n taxiritje van 2 minuten had ik laatst in Peru ook gehad, lachen!
    Fijn weekend!

• 24 April 2010 - 09:51

Ed En Karel:

De foto's geven ons een goede indruk, hoe mooi het daar is. Doet ons een beetje aan Nepal denken.

• 26 April 2010 - 17:40

Marieke:

Inderdaad doen de foto's aan Nepal denken.

Mooie plaatjes hoor!

Nog bedankt voor je "werkmail", wij werken lekker verder...